מעבר לאתר חדש

שמירה על מדדי האיכות והתנועה

ראשי » מעבר לאתר חדש ושמירה על מדדים

מה כולל השירות?

מעבר לאתר חדש טומן ברובו שינויים משמעותיים כמו תשתית טכנולוגית, שינוי מבנה, נראות עיצובית ועוד. בהקשר ל- SEO תהליך המעבר מחייב תכנון וביצוע מפורט כדי לשמר את מדדי התנועה והדירוג בתוצאות של מנועי החיפוש.

העברת תוכן

זיהוי עמודי התוכן שנדרש להעביר לאתר החדש והתאמתו לעיצוב החדש תוך שמירה על היררכיית הכותרות.

ניתוח מבנה האתר

הבנת היחסים ההיררכיים בין הקטגוריות לדפים השונים לשמירת הסמכות והמונטין בעת המעבר.

איסוף מידע

מיפוי נתונים הרלוונטיים לשמירה על מדדי תנועה והדירוג של האתר הקיים העת המעבר לאתר החדש.

הפניות 301

הצלבת כתובות קיימות מול חדשות לצורך שמירה על הותק ומדדי התנועה ממנועי החיפוש.

תגיות מטא

גיבוי התגיות המשפיעות ביותר על דירוג האתר והעברתם לעמודים המקבילים באתר החדש.

קישורים פנימיים

שמירה על יציבות מערך הקישורים הפנימיים הקייים בין עמודי התוכן כדי להבטיח שיהיו תקינים ולא שבורים.

נתקדם?

להצעת מחיר מלאו את הטופס:

העברת תוכן

להעביר את כל התוכן הקיים מהאתר הישן לאתר החדש. זה כולל תוכן טקסטואלי, תוכן עשיר כמו תמונות וכל רכיב אחר שהופיע באתר הישן (טפסים למשל). יש לוודא שהתוכן (שכבר ידוע למנועי חיפוש) מועבר בצורה מדויקת.
שמירה על URL – לוודא שכל עמוד באתר החדש יהיה עם כתובת URL ייחודית שאינה מתנגשת עם דפים אחרים באתר הישן.
חד משמעתית לא. כמו שמוזכר בשאלה הראשונה של הסקשן הזה, יש להקפיד להעביר את התוכן כפי שהוא היה באתר הקיים. 

ניתוח מבנה האתר​

הניתוח מאפשר לך להבין המבנה הקיים של האתר ואת יחסי ההיררכייה בין הדפים. זה יכול לסייע למעבר אתר יעיל יותר ובכך להקל על התהליך.
הניתוח נועד למזער שינויים דרסטיים באתר החדש שעלולים לגרום לירידות בביצועי האתר.
ניתוח מבנה האתר לקראת מעבר לאתר חדש יכלול לרוב חלק מהשלבים הבאים:

ארכיטקטורת האתר – מיפוי של כל הדפים הקיימים באתר הישן כדי להבין את המבנה הקיים ואת היחסים בין הדפים.

ניתוח התוכן – בדיקה תוכן מקיפה באתר הישן הכוללת את כמות הטקסט, שימוש בתמונות, ווידאו וכל רכיב חשוב כמו טופס. זה כולל גם ניתוח של מילות המפתח המשולבות בכותרות ובתיאורים של כל דף.

ניווט – בחינת מבנה כל אמצעי הניווט באתר הישן – תפריטי הניווט, פירורי לחם, קישורים פנימיים וכל אפשרויות הניווט הנוספות באתר.

איסוף מידע​

מיפוי נתונים כמו כמות הכניסות לאתר, מקורות התנועה ומידת הפופולריות של העמודים מאפשרים להבין אילו אזורים מועדפים על המשתמשים בתוך האתר ולוודא ששומרים על כוחם לאחר המעבר לאתר החדש.
איסוף המידע מסייע להשוות את הנתונים לאחר עליית החדש לאוויר למצב הקודם וכך לוודא שאין פגיעה במדדים או לחלופין לפעול מהר ובהתאם לצורך.
ניתן לבחון נתונים על ביצועי האתר בגוגל, תנועה ומידת המעורבות באמצעות 2 כלים:

Google Search Console: ממשק שמאפשר לקבל מידע מפורט על ביצועי האתר בגוגל תדירות האינדוקס, הופעות והקלקות בתוצאות החיפוש, קישורים נכנסים, ועוד. בעזרת הכלי ניתן לזהות כשלים טכניים שיכולים להשפיע על הופעות האתר בתוצאות החיפוש.

Google Analytics: כלי זה יכול לספק מידע על כמות הכניסות לאתר, מקורות התנועה, מעורבות הגולשים עמודים נצפים ועוד. באמצעות אנליטיקס ניתן לשפר את חווית המשתמש על ידי זיהוי חולשות ולמנף הצלחות על ידי זיהוי חוזקות.

הפניות 301​

הפניות 301 נועדו להנחות דפדפנים ומנועי החיפוש שכתובת נ-URL שהם מנסים לגשת אליה הופנתה לכתובת URL אחרת לצמיתות. 
ההפניות יכולות לשמר את הוותק של העמודים באתר הישן גם לאחר מעבר לכתובת באתר החדש וכך להבטיח שביצועיו בתוצאות החיפוש יישמרו ולא יפגעו.
כדי לוודא שעושים שימוש נכון בהפניות 301 חשוב להגדיר אותם נכון בקובץ .htaccess או על ידי הקפדה מדויקת אחר ההנחיות במקרים שבהם עושים שימוש בתוסף ייעודי.

תגיות מטא​

תגיות Html בקוד המקור של האתר המשמשות לתיאור ותיוג עמודי התוכן שלו. בקידום אתרים אורגני, תגיות מטא מסייעות למנועי החיפוש כמו גוגל, להבין את תחומי העיסוק של העמוד לטובת דירוגו.
מאחר ומדובר בתגיות המשפיעות ביותר על דירוג האתר בעת המעבר, יש לוודא שהן מועתקות ללא שינויים, מאחר וגוגל כבר סרק ומכיר אותן. הפעולה מסייעת למזער עד כמה שניתן את הפגיעה בדירוגי האתר בתוצאות החיפוש.
תגיות המטא המשפיעות ביותר על הקידום אתרים האורגני הן:

Meta Title – תג HTML המשמש להצגת כותרת העמוד בתוצאות של מנועי החיפוש. זוהי התגית הראשונה שמוצגת למשתמשים בתוצאות החיפוש לפני שהם בוחרים להקליק לכן השפעת התגית היא מכרעת וישירה על הקידום האורגני של האתר.

Meta Description – גם הוא תג HTML המשמש להצגת תקציר תיאורי של תוכן העמוד בתוצאות של מנועי החיפוש. התיאור מציג למשתמשים מבט מהיר על התוכן המצוי בו ומניע אותם להקליק על התוצאה.

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים נועדו להזרים כח בין הדפים באתר ומאפשרים למשתמשים לנווט לדפים המוגדרים בהיררכייה נמוכה יותר.
יש לוודא שהקישורים הפנימיים באתר הישן מוגדרים בדיוק כפי שהם באתר החדש. זהו עוד כלי שמאפשר לשמור על הכח שהעמודים הספיקו לצבור במהלך השנים.
שימוש נכון בקישורים פנימיים משפר את חוויית המשתמש ומקל על זרימת המשתמשים לעמודים פנימיים יותר שלאו דווקא מקושרים מתפריטי הניווט. זה מאפשר למנועי החיפוש להבין את ערך הקישור, לחזק את העמוד המקושר ולשפר את דירוגו.