המטרה העיקרית ב-SEO היא לגרום לאתר להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות (תוצאות חיפוש לא ממומנות) כדי להזרים תנועה כמה שיותר איכותית וממירה. המילים או הביטויים שגולשים מחפשים בגוגל הם הבסיס לעבודת ה-SEO והצלחת הקידום תלויה במידה רבה בשימוש מושכל שלהם בתוכן האתר ובאלמנטים כמו תגיות מטא, תיאורי תמונות ועוד.
מנועי החיפוש ממשיכים לשכלל את יכולת הניתוח ודירוג האתרים בתוצאות ופרמטרים רבים שהשפיעו בעבר נחלשו דרסטית לטובת גורמים כמו שיפור חווית הגלישה, מידת המעורבות ומידת ההתמצאות של המשתמשים בתוך האתר. אם מסתכלים במבט כללי קדימה, ה-SEO ימשיך לעודד בעלי האתרים להטיב עם המשתמשים ולייצר תכנים איכותיים בעלי הקשרים סמנטיים רחבים שיגדילו את החשיפה של האתר בכל סוגי תוצאות החיפוש.