איך לבנות היררכייה שתקל על גוגל חלק א’

ראשי » מידע מקצועי » איך לבנות היררכייה שתקל על גוגל חלק א’
החלק הראשון בסדרת המדריכים לבניית מבנה אתר היררכי. איך מתחילים? ממיינים!
אפשר לחשוב על נושא ההירכייה (בהקשר לקידום אתרים) באופן הבא – תשחבו על אנשים מסויימים שנפגשים איתם מידי פעם אבל שלא תמיד באים לכם בטוב. עכשיו תחשבו את המצב ההפוך, אנשים שתמיד כיף לכם לראות שמשאירים טעם של עוד.
אם נתמקד בקבוצה הראשונה ונשאל מה הסיבה למצב הזה, ברוב המקרים יהיה קשה לשים בדיוק את האצבע על סיבה חד משמעית אבל מה שבטוח הם פשוט גורמים להרגיש סוג של מבוכה לא מוסברת, בגלל איזושהי חוסר הבנה בסיסית בתקשורת.

לפני שמתחילים לתכנן היררכייה, כדאי לענות על השאלה שתכווין למטרה הזו:

מהו סוג האתר שאנו בונים/מקדמים?

האם מדובר באיקומרס? פורטל תוכן? השוואות מחירים? אתר תדמית? או שאולי מדובר באתר שמשלב את גם חנות גם פורטל וגם תדמית?
ההמלצה כאן היא לא לשבור את ראש יותר מידי ולנסות לתת תשובה חד משמעית עד כמה שאפשר – תדמית, פורטל או חנות. לאחר שענינו על השאלה, יהיה אפשר לייצר מיפוי לטובת מיון ראשוני.

איך כדאי למיין את העמודים?

לאחר שמיפינו את כל הכתובות על קובץ אקסל זה השלב להתחיל למיין כדי לקבל תמונה ברורה יותר.

אתרי תדמית

לרוב אתרי תדמית לא יכילו יותר מידי עמודים ויציגו בעיקר שירותים מקצועיים ומאמרים אינפורמטיביים. עמודי הנחיתה השיווקיים (שירותי העסק) יקבלו עדיפות היררכית גבוהה על פני עמודי המאמרים. עם זאת, לעמודי המאמרים תפקיד חשוב בהזרמת תנועה לאתר ככל שיהיו שיתופיים ואיכותיים יותר.

המיון הראשוני באתרי תדמית יתמקד ב:

  • עמודי שירות
  • עמודי מאמרים (או פוסטים אם מדובר
  • במערכת וורדפרס)
  • *עמודים כלליים – הכוונה לעמודי אודות, יצירת קשר ועוד

פורטל תוכן

מכיוון שמדובר באתרים שנועדו לספק כמה שיותר ערך מוסף עבור הגולשים, מטרתם העיקרית תיהיה להכניס כמה שיותר תנועה מידי חודש. מה אפשר לעשות עם כל התנועה המאסיבית?
זה כבר למאמר אחר. באתרי פורטל השחקנים הראשיים והמשניים הם לא אחרים מאשר הקטגוריות. ככל שקטגוריה מסויימת תציג יותר תכנים, כנראה שתדורג גבוה יותר בתוצאות.

המיון הראשוני באתרי פורטל יתמקד ב:

  • קטגוריות ראשיות/משניות
  • מאמרים
  • עמודים כלליים (הרשמות לנויזלטר, אודות וכו’)

אתרי סחר

במקרה של אתרי חנות אפשר להגיד שנושא ההיררכייה הוא המשמעותי ביותר עוד בשלבי התכנון והבנייה. כניסה לאיקומרס מבולגן יכול לגרום לטראומה שתביא לנטישה תוך דקה.
כדי לבנות היררכייה תקינה באתרי חנויות ההמלצה היא לבחון אותם מלמעלה למטה, כלומר להכיר את המחלקות הראשיות, לעבור למשניות ובנוסף להכיר את המוצרים עצמם.

המיון הראשוני באתרי איקומרס יתמקד ב:

  • עמודי קטגוריות ראשיות/משניות
  • עמודי מוצרים
  • עמודי כלליים (מבצעים, תודה, אודות וכו’)

הגיע הזמן לעשות את הסדר

כעת, לאחר שלבי המיפוי והמיון של הכתובות, התקבלה תמונה ברורה יותר לגבי מעמדם ההיררכי שיבוא לידי ביטוי בשלבי התכנון והבניה – לאלו עמודים נבחר להפנות מתפריטי הניווט, לאלו עמודים כדאי לקשר מדף הבית ובכלל – איך מפשטים את המושג היררכייה בהקשר למבנה אתר?
כל המידע במאמר ההמשך – איך לבנות היררכייה שתקל על גוגל חלק ב’ שיעלה בקרוב.