כיף להיזכר בימים שבהם פיזור אקראי של מילות מפתח בתוכן היה מספיק כדי לזכות בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש. בשנת 2024, עולם ה-SEO הופך להיות מורכב יותר.
עבור מקדמים קרנפים שאוהבים חידות SEO, אנחנו נמצאים בנקודת זמן שמביאה איתה הזדמנויות קידום שטרם נתקלנו בהם.
השנה, אנחנו צפויים לצלול עמוק יותר לתוך הצד הטכני של ה-SEO, להתפנק עם יכולות הכתיבה של ה-AI ואולי נחווה גם כאן בישראל טכנולוגיות חדשות שיקחו את חווית החיפוש כמה שלבים קדימה. במאמר זה נתמקד ב-5 תובנות מועילות לקידום אתרים בשנת 2024.
השנה, אנחנו צפויים לצלול עמוק יותר לתוך הצד הטכני של ה-SEO, להתפנק עם יכולות הכתיבה של ה-AI ואולי נחווה גם כאן בישראל טכנולוגיות חדשות שיקחו את חווית החיפוש כמה שלבים קדימה. במאמר זה נתמקד ב-5 תובנות מועילות לקידום אתרים בשנת 2024.
SEO ממשיך להיות מסועף ומאתגר יותר
כמו בכל שנה ניהול פרוייקט SEO ממשיך להסתעף למגוון תתי תחומים. לצורך העניין אלו שעוסקים בקידום אתרים מאז שנות ה-90, זוכרים את תור הזהב של ה-SEO ואת הסטנדרטים הנמוכים לקבלת דירוג גבוה בתוצאות.
כמות השינויים ב-SEO שקרו בשנת 2023 לבדה לקחו את האלגוריתם לקדמת הטכנולוגיה כדי לחשוף בפני המשתמשים את תוצאות החיפוש הקולעות והרלוונטיות ביותר.
בשורה התחתונה אפשר להגיד שידרשו יותר מהלכים אסטרטגיים לעומת שנה קודמת כדי להתחרות נכון על הדירוג הגבוה.
לקידום אתרים טכני תהיה השפעה גדולה יותר
SEO טכני מאפשר לייצר חווית משתמש אופטימלית למשתמשים שתטיב עם הדירוגים בגוגל.כשהתחרות צמודה כל שינוי טכני גם אם הוא נראה מינורי ולא משמעותי יכול להועיל. ככל שהאתר יהיה מותאם יותר למשתמשים ויאפשר להם לבצע פעולות בקלות, כך הסיכוי להתעלות על המתחרים גבוה יותר.
אם אתם עדיין מסתמכים רק על אופטימיזצית תוכן ומילות מפתח ללא שיפורי UX טכניים זה בדיוק הזמן להתחיל לנבור שם. בדיקת ציון חווית משתמש, ויישום התובנות לשיפור מכלים כמו גוגל ספיד אינסייט בהחלט ימצבו אתכם כשחקנים חזקים.
אם אתם עדיין מסתמכים רק על אופטימיזצית תוכן ומילות מפתח ללא שיפורי UX טכניים זה בדיוק הזמן להתחיל לנבור שם. בדיקת ציון חווית משתמש, ויישום התובנות לשיפור מכלים כמו גוגל ספיד אינסייט בהחלט ימצבו אתכם כשחקנים חזקים.
הבינה מלאכותית תייעל את אסטרטגיית התוכן
טכנולוגית AI לכתיבת תוכן כבר הביאה לשינויים מרחיקי לכת בכל מה שקשור ליצירת התוכן, אך עם זאת עדיין מוקדם לראות על האופן שבו הטכנולוגיה תשפיע על עתיד ה-SEO.
נכון להיום אנחנו די שפני ניסויים בכל מה שקשור ליצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית.
אחרי שכבר עברה תקופה מאז שה-AI נכנס לחיינו דבר אחד ברור: אם תעשו בו שימוש נכון תרוויחו. ואם לא, התוכן עלול להיראות ולהיתפס כמו דואר זבל.
בגוגל כבר הצהירו שתחיל את מדיניות הספאם שלהם עם תוכן AI ימצא שגוי או מטעה.
אחרי שכבר עברה תקופה מאז שה-AI נכנס לחיינו דבר אחד ברור: אם תעשו בו שימוש נכון תרוויחו. ואם לא, התוכן עלול להיראות ולהיתפס כמו דואר זבל.
בגוגל כבר הצהירו שתחיל את מדיניות הספאם שלהם עם תוכן AI ימצא שגוי או מטעה.
אנחנו לקראת שדרוג משמעותי של חווית החיפוש
כשחוקרים נושא חדש עלולים להיתקל על הדרך במגוון מונחים שפשוט רוצים מידע ממוקד עליהם. גוגל כבר השכילו להבין זאת ובמהלך 2023 השיקו את חוויית החיפוש הגנרטיבית שבמסגרתו בוצעו שיפורים באופן הצגת המידע בתוצאות החיפוש עבור המשתמשים.
עם גוגל SGE, תוכלו לבחור מילות מפתח מסוימות ולצפות בגרפים או בתוכן עשיר וויזואלי שקשור לנושא. אלו חלק מהשיפורים שגוגל SGE מציעים:
עם גוגל SGE, תוכלו לבחור מילות מפתח מסוימות ולצפות בגרפים או בתוכן עשיר וויזואלי שקשור לנושא. אלו חלק מהשיפורים שגוגל SGE מציעים:
- הצגת מענה יעיל לשאילתות המחופשות ועצות כיצד להעמיק בנושא
- קבלת מידע באמצעות צ’אט בוט
- הצגת חוות דעת של משתמשים אחרים כדי לקבל החלטה
- שיפור חווית הקניה בגוגל שופינג
נכון להיום השירות גוגל SGE זמין כרגע רק בארה”ב ועדיין נמצא בשלבים מוקדמים.
עיצוב ממשק מינימליסטי אין דה האוס
עיצוב פשוט ומינימליסטי צפוי להיות טרנד נפוץ בשנת 2024. עיצובים נקיים ומאורגנים תוך הקפדה על שימוש נכון בצבעים ובפונטים יעזרו להעביר את המידע בצורה ברורה ומובנת עם כמה שפחות היסחי דעת.
כמה טיפים לעיצוב נקי:
כמה טיפים לעיצוב נקי:
- להימנע משימוש מופרז באלמנטים מורכבים שעשויים להכביד על המראה של האתר וביצועיו.
- להקפיד על מבנה היררכי פשוט שיבוא לידי ביטוי בתפריט העליון והפוטר
- להקפיד על אלמנטים אינטואיטיביים שמניעים את המשתמשים לבצע פעולות (טפסים עם מסרים ברורים במיקום בולט לדוגמה).
- להפחית שימוש עד כמה שאפשר בחלונות קופצים – יכולים להזיק יותר מלהועיל.
עיקרון מנחה ל2024: לשכלל את יכולת ההסתגלות
גם היום, רובינו נשענים על גישות שמלוות אותנו כבר שנים. היום קידום אתרים ידרוש מאנשי המקצוע להיות פרגמטים יותר מתמיד למסת השינויים הגדולה שהטכנולוגיה מביאה איתה למנועי החיפוש.
התמקדות באסטרטגיות חדשניות המבוססות על ידע טכני לשיפור חווית המשתמש ושימוש בכלי AI ליצירת תוכן עם ערך מוסף, יכינו את האתר טוב יותר להתמודדות מפני כל סערה שצפויה לקרות השנה.