מה זה Google PageSpeed Insights ואיך לעבוד איתו נכון?

כלי לבדיקת מהירות אתר Google PageSpeed Insights
ראשי » מידע מקצועי » מה זה Google PageSpeed Insights ואיך לעבוד איתו נכון?
האתר שלך מסורבל ואיטי להחריד? בעזרת Google PageSpeed Insights אפשר לבדוק את ביצועי האתר ולהעניק למשתמשים חווית גלישה יוצאת דופן. בפוסט הבא, נציג את שלבי הבדיקה.
זמן הטעינה של עמוד באתר הוא גורם המשפיע באופן ניכר על עיצוב חוויית המשתמש. במונחי SEO, אתר שנטען מהר יכול לזכות בדירוג גבוה יותר. לעומת זאת, אתר שנטען לאט יכול להפחית את הביקורים הפעילים, לפגוע ביחס ההמרות ובאופן כללי, להשפיע לרעה על חווית הגלישה מכל היבט.

איך לעבוד עם הכלי לבדיקת ביצועי המהירות?

פשוט מזינים את הכתובת של העמוד הספציפי שאותו נרצה לבדוק ותנו לכלי לנתח את ביצועי המהירות של האתר. מה שכן, הכלי יספק ציוני איכות ויציע את הפעולות הדרושות לשיפור הביצועים.

מה אומרות תוצאות הבדיקה?

לאחר שהבדיקה מסתיימת, מוצגים 2 ציוני איכותי שנעים בטווח שבין 0 ל-100 עבור 2 הגרסאות – נייד ודסקטופ. בנוסף, הכלי ממפה את קוד האתר ומספק פירוט מפורט של האזורים שבהם כדאי לשקול לבצע את האופטימיזציה הדרושה לשיפור המהירות של האתר.

שלב יישום ההמלצות בפועל

כעת הגיע הזמן לבחור את ההמלצות שנראות הכי ריאליות לביצוע וליישם אותם בפועל. הנה כמה פעולות יעילות שהכלי מציע:

הקטנת משקל התמונות

קבצי תמונה גדולים מידי יכולים להאט משמעותית את ביצועי המהירות של העמוד. הקפידו להקטין רק את המשקל של הקובץ מבלי להקריב את האיכות. אפשר לעשות את זה בפוטושופ.

אופטימיזציה לקוד האתר

קוד מאורגן יקל על הבוטים של מנועי החיפוש לסרוק האתר מהר יותר. כלומר, על ידי צמצום או הסרת שורות CSS,JavaScript ו-HTML מיותרות אפשר להקטין את משקלן ולהשיג ביצועי מהירות גבוהים במיוחד.

שימוש במטמון של דפדפן

שמירת עמודים במטמון (Cache) אפשר להשוות למסעדות fast food עמוסות שמכינות מראש את המבורגרים כדי לתת מענה כמה שיותר מהיר למספר אנשים במקביל. אחסון עמודים סטטיים במטמון של הדפדפן, מאפשר למבקרים חוזרים לחוות אתר מהיר במיוחד. במקום לטעון את העמוד בכל פעם מחדש, אפשר פשוט לשלוף אותו מהמטמון.

בחירת חברת אחסון טובה

חברות האחסון גם משחקות תפקיד שמשפיע על ביצועי האתר. למשל שרת שיושב באנטרטיקה ומאחסן אתר מישראל כנראה יגיב לאט יותר לבקשות לעומת שרת מארח שיושב בישראל. גם המונטין הוא פרמטר שכדאי לשקול. בחרו בחברת אחסון פופולרית שצברה מוניטין מכובד בתחום ומציע שרתים עם זמני תגובה מהירים ומאובטחים. אם השרת האתר מיועד לחול ודאו שהשירות כולל CDN.

זמני טעינה צריך לתחזק

לאחר יישום ההמלצות יהיה נכון וחיוני להמשיך לעקוב אחת לכמה זמן את ביצועי המהירות של האתר כדי להבטיח שיישאר מהיר לאורך זמן. בנוסף, פקחו עין על אתרי מתחרים מידי פעם כדי להישאר ליישר קו עם ביצועי האתר שלהם.

לא להזניח את ביצועי המהירות במובייל

בעולם שכולו מובייל התאמה רספונסיבית היא לא פחות מקריטית לציוני המהירות של האתר. חיוני להבטיח לכל משתמשי המובייל שהאתר יפגין ביצועים טובים גם במכשירים אלה. מספר סיבות שבגללן האתר עלול להיכשל בביצועי המובייל:

רספונסיביות

החלת תכונות רספונסיביות בכל העמודים תאפשר לאתר להסתגל בקלות לכל המסכים והרזולוציות השונות, מה שיבטיח ביצועים מרשימים בכל סוגי המכשירים. כאשר האתר רספונסיבי, זה מפחית את הצורך של משתמשים לעשום זום אין כדי לקרוא פונטים קטנים או במקרה גרוע אחר – לגלול לרוחב כדי להציג את התוכן כל התוכן והרכיבים בעמוד.

ccelerated Mobile Pages (AMP)

תכונה שמיועדת בעיקר לנייד ומאפשרת ליצור גרסאות רזות ומהירות של עמודי האתר.

טעינה עצלנית (Lazy load)

עוד תכונה מותאמת לנייד שכדאי לשקול. זו טכניקה שדוחה טעינה של קבצים כמו תמונות או סרטונים שמוטמעים באזור התחתון של העמוד. הקבצים יטענו רק עד שהמשתמש יגלול אליהם. זו טכניקה שיכולה להפחית משמעותית את זמן הטעינה של האזורים הראשוניים יותר של העמוד, מכיוון שרק אזורי התוכן שנגלים לראשונה בעין של הגולש נטענים קודם לכן.

תישארו מהירים עם שיפור מתמיד

שיפורי מהירות באתר הוא תהליך שדורש תחזוקה מתמשכת. ככל שציפיות המשתמשים גדלות כמו קצב ההתקדמות של הטכנולוגיה, חיוני להישאר פעלתנים ולבצע אופטימיזציה מתמשכת לביצועי האתר.

בעזרת הכלי החינמי Google PageSpeed Insights ויישום ההמלצות הריאליות לשיפור זמני הטעינה אפשר להבטיח שהאתר יענה על הציפיות שלהם. אתר מהיר יעניק למשתמשים חווית גלישה מהירה וחלקה, יעלה בדירוג תוצאות החיפוש, יזרים יותר תנועה ובסוף יגדיל את שיעורי ההמרה.

ולא לשכוח להשתמש ביכולתיו של הכלי גם כדי ליישר קו עם ביצועי האתר של המתחרים!