מקדם אתרים פרילנסר או סוכנות דיגיטל – מה יתאים לך?

מקדם אתרים פרילנסר
ראשי » מידע מקצועי » מקדם אתרים פרילנסר או סוכנות דיגיטל – מה יתאים לך?
כשבוחרים ספק לקידום האתר, אחת מהשאלות הראשונות היא האם כדאי לעבוד מול מקדם אתרים פרילנס או לבחור בסוכנות לשיווק בדיגיטל. לכאן או לכאן יש את היתרונות והחסרונות. בפוסט הבא ננסה להבין איך לקבל את ההחלטה שתשרת את האינטרס העסקי של האתר עד כמה שאפשר.
שיתוף פעולה ותקשורת בריאה תקבע במידה רבה את הצלחת הפרוייקט. אז אם תחליטו לשכור שירותי פרילנס, סביר להניח שהאינטרקציה השוטפת תהיה ישירה ואישית יותר. בנוסף, עלויות התקורה הנמוכות יכולות לבוא לידי ביטוי במחירים נוחים יותר עבור שירותי הדיגיטל שהו מציע. יתרון נוסף ולא פחות חשוב – ייתכן שגם יקדיש יותר תשומת לב לפרויקט כי יעבוד על פחות פרויקטים במקביל לעומת מקדם שכיר.

מצד שני, לסוכנויות יש תשתית עסקית רחבה וצוות עובדים המתמחים בקידום האתר מכל היבטיו. הם יכולים להציע מגוון פתרונות משלימים תחת קורת גג אחת כמו שירותי תוכן, פיתוח אתרים, שירותי UX ועוד. בסוף, הבחירה בפרילנס לעומת סוכנות דיגיטל תלויה בצורך ובתקציבים שיועדו לטובת שיווק דיגיטלי.

היתרונות ואתגרים בעבודה מול ספקי דיגיטל

בין אם הבחירה תהיה בסוכונות או בפרילנס לקידום פרוייקט SEO, כדי להגיע לתוצאות מניבות מומלץ לתאם ציפיות על אופי ההתקשרות במהלך העבודה על הפרויקט, בנוסף להגדרת יעדים ומטרות. שיחות מקדימות על תדירות התקשורת, רמת הזמינות או העדפות ספציפיות אם יהיו, מהווים ללא ספק גורמים שישפיעו על רמת ההצלחה של הפרוייקט לטובה או לרעה.

כדי להבין טוב יותר איך לבחור את הספק המתאים ביותר בואו נבחן את שני צדדי המטבע:

היתרונות בשכירת שירותי פרילנס לקידום האתר

  • גמישות – מקדמים עצמאים יגלו יותר גמישות כדי להתאים את עצמם לצורכי הפרויקט.

  • חסכון – בהשוואה לסוכנות, ההוצאות השוטפות של פרילנסר נמוכות בהרבה – מה שיכול להוזיל את עלויות הריטיינר ולהציע תעריפים נוחים יותר עבור שירותים ממוקדים יותר.

  • עבודה איכותית – פרילנסרים (ברוב המקרים) מתמחים מאוד בתחומם וככל שהנסיון גובר, יספקו עבודה איכותית המותאמת יותר לצורכי האתר.

האתגרים בעבודה מול פרילנס

  • משאבים מצומצים – עבור פרילנס ממוצע יהיה מאתגר יותר לבצע תהליכים מורכבים כמו שמציעות סוכניות דיגיטל גדולות. למשל שילוב בין שירותי PPC לפיתוח עמוד נחיתה ממיר.

  • עבודת צוות – חסרון נוסף בעבודה מול פרילנס נוגע לעבודה בצוות. בסוכנות דיגיטל שבה אפשר להתייעץ, לקבל כיווני חשיבה אחרים ובכלל לעבוד עם אנשים נוספים שעוסקים בתחומך, לעומת שגרת עבודה של מקדם פרילנס שמתנהלת רוב הזמן על ידי עצמו.

היתרונות בשכירת שירותי סוכנות לשיווק בדיגיטל

  • מומחיות – סוכנויות דיגיטליות נחשבות יהיו מצוידות בהון אנושי המתמחה במגוון תחומי שיווק דיגיטלי. יהיה להם את הידע והנסיון להתמודד עם אסטרטגיות קידום מורכבות ועד שיווק בסושיאל.

  • גישה למשאבים – לסוכנויות תהיה גישה למגוון כלים וטכנולוגיות מתקדמות שיכולות לייעל את מאמצי השיווק ולספק תובנות יקרות ערך שיעזרו לקבל את ההחלטות המשתלמות ביותר עבור העסק.

האתגרים בעבודה מול סוכנות

  • עלויות גבוהות – אין מה לעשות. שכירת שירותי קידום מסוכנות דיגיטל תגיע עם תג מחיר. ייתכן שהמוצר השירותי שהם מוכרים לא תמיד יצדיק את העלות, ומי שירגיש את זה בכיס יהיו עסקים קטנים או סטארט-אפים מתחילים בעלי תקציב מוגבל.

  • זמינות פחותה – כשעובדים מול סוכנות, צריך לקחת בחשבון את העומס של איש הקשר שעסוק בניהול פרוייקטים נוספים במקביל לעומת התקשורת הישירה בעבודה מול מקדם פרילנס.

  • תלות – בהמשך לחסרון הקודם, אם יש בעיות או עיכובים בתקשורת או באספקת התוצרים, זה עלול לעכב את ההגעה ליעדים והמטרות שהוגדרו לפני כן.

כיצד להחליט מול מי לעבוד?

ובכן, היופי בעבודה מול פרילנסרים הוא שאפשר למנף את היכולת שלהם לתת מענה ממוקד ומקצועי למגוון תחומים בזמן קצר יחסית לטובת הצלחת הפרויקט. בין אם מדובר בעסק קטן למשלוחי עוגות יועץ להתנהלות פיננסית, מקדם פרילנס יכול לספק בזמן קצר יחסית את המענה הנכון והמותאם בדיוק למטרות העסק בעזרת הכישורים והנסיון שצבר במהלך השנים.

בסופו של דבר מקדם פרילנס יכול להזרים תנועה איכותית וממירה בדרכים חדשות וייחודיות המלוות בחשיבה רבה מחוץ לקופסא ולהביא לידי ביטוי את היצירתיות והידע השיווקי בשילוב עם גמישות וחסכון משמעותי בעלויות.

עבודה מול סוכנות דיגיטלית תוכל להתאים יותר עבור ארגונים וחברות גדולות עם כיס עמוק יותר המעוניינים להגביר את הנוכחות של המותג, לקבל ניתוחי עומק עם תובנות עסקיות ולחסוך במשאבי זמן שיצריכו לתמרן בעולמות השיווק הדיגיטלי שמשתנה ללא הרף. הסוכנות יכולה להתמודד עם תהליכים מורכבים יותר ולהציע פתרונות משלימים כמו ניהול מוניטין שירותי UX בשילוב SEO ועוד.

זה מאפשר לעסק להתמקד בהיבטי חשובים כמו מכירות תוך השארת העבודה למומחים. אז אם אתם מחפשים יחס אישי יותר אבל אתם בעלי תקציב שיווק יחסית מוגבל, פרילנסרים עשויים להיות הפתרון הנכון והיעיל ביותר להצלחת קידום הפרויקט. עם זאת, אם אתם זקוקים לשירותי שיווק מקיפים עם ניתוחים סטטיסטיים ותקציב לא חסר, סוכנות דיגיטל תוכל להיות הפתרון היעיל יותר.